Wat is Deep Oscillation?

De Deep Oscillation behandelmethode geeft een in de diepte (Deep) doordringende resonerende trilling (Oscillation). Het elektrisch opgewekte statische veld geeft een veilige, niet huidbelastende diepe biologisch effectieve trilling in de huid, ondergelegen bindweefsel, onderhuids vet, spieren, bloed en lymfevaten.

Het bijzondere van de Deep Oscillation is dat er gewerkt kan worden in combinatie met manuele lymfedrainage door middel van beide handen of applicator. Het therapeutisch effect van de  Deep Oscillation vindt plaats via de huid en het onderhuids bindweefsel en werkt door in het dieper gelegen spierweefsel. De Deep Oscillation heeft dus geen huidbelastende bijwerkingen en is volkomen pijnloos. Er zijn significante resultaten bekend in oedeemreductie en pijnreductie, bij wondheling en acute trauma’s. De trilling van het statische veld is een lichaamseigen trilling waardoor deze door de cellen makkelijker geaccepteerd wordt.

Het effect van de Deep Oscillation in combinatie met Manuele Lymfedrainage:

• • Oedeemvermindering
  • • Pijnvermindering
  • • Ontstekingsremmend effect
  • • Bevordering van wondgenezing
  • • Vermindering van fibrose (=verharding)
  • • Vermindering van roodheid en slechte voedingstoestand van de weefsels
  • • Verbeteren van de circulatie
  • • Bevordering van de kwaliteit van de huid

Methode

De Deep Oscillation geeft de mogelijkheid om met twee verschillende methoden te werken.

• • Met de handschoen methode voert de therapeut een manuele lymfedrainage behandeling uit in combinatie met de Deep Oscillation.
  • • De tweede mogelijkheid is om te werken met de handapplicator. De grootte van de applicator wordt aangepast aan het te behandelen gebied.